Respond WhatsApp Prospek & Pelanggan Lebih Pantas Dengan Chatbot Ai.
Info SistemChatbot AIFungsiIntegrasiHargaFAQTutorialFree Trial

Leads Masuk Banyak Pun Boleh Reply On The Spot!

WhatsApp Chatbot dengan Ai bersedia untuk reply mesej pelanggan anda 24/7, 365 hari!

Bagaimana Wabot Plus Boleh Bantu Bisnes Anda?

Respond Pantas & Automatik

Tak perlu risau nak scale up iklan, sebab leads masuk banyak pun Ai boleh respond bila-bila masa sepantas 3 saat.

Guna Webhook

Boleh digunakan dengan mudah, dengan mana-mana platform yang boleh trigger "webhook"

No Code

Anda tak perlu pandai programming atau coding. Tutorial dan support disediakan.

Pelanggan Gembira & Yakin

Bila respond WhatsApp dah boleh automate, pelanggan tak kecewa & tiada lagi isu lambat reply.

Berkerja 24/7/365

Sistem Wabot Plus beroperasi di server selama 24 jam, 7 hari seminggu, sepanjang tahun.

Banyak Integrasi Tersedia

Boleh diintergrasi dengan pelbagai platform seperti WordPress, OnPay, OrderSini, Shoppegram, etc.


Kenapa pening kena tambah team sales, setup Chatbot dengan Ai kan senang...

  • Respond pantas tak kira pagi atau malam, hari bekerja atau cuti
  • Prospek tak mudah “sejuk”, lebih mudah nak close
  • Ai boleh train supaya jawapan macam “manusia” yang reply. Tak nampak kaku macam robot!
  • Nak scale up tarik lebih banyak leads tak ada masalah
  • Ai boleh faham short form & bahasa pasar 
Respond WhatsApp Tanpa Chatbot 😭😭😭
Respond WhatsApp Guna Wabot Plus 🤩🤩🤩

Selain Chatbot Ai, Wabot Plus Juga Mempunyai Fungsi... 

Broadcast

Hantar WhatsApp broadcast menggunakan Wabot Plus dengan pantas & automatik, walaupun penerima tak save nombor anda.

Lead Management

Auto save & agih leads baru yang masuk untuk notify team ada ada prospek baru yang perlu dipantau. Tiada lagi masalah terlepas pandang.

Link Generator

Tak perlu subscribe tools tambahan untuk buat link atau qr code, semuanya boleh dibuat dalam Wabot Plus sahaja.

Default Reply

Respon secara pantas untuk semua mesej yang diterima (ala-ala "welcome message") dan tetapkan sela masa sebelum respon untuk kali yang seterusnya.

Chatbot

Selain daripada Chatbot dengan Ai, anda juga boleh hasilkan chatbot berdasarkan kata kunci @ keyword.

Anda boleh tetapkan keyword yang anda nak Wabot Plus reply dengan pantas.

Extract Group Member

Dengan Wabot Plus anda boleh download senarai contact dalam WhatsApp Group yang anda nak dengan mudah, tanpa perlu save nombor. Senang kerja!

Wabot Plus Boleh Digunakan Dengan...

Dan banyak lagi...

Contoh Penggunaan Wabot Plus Untuk Bisnes Anda:


Pemasaran


📣 Maklumkan Pelanggan “updates” Terkini

Berikan pelanggan sedia ada layanan VIP dengan sentiasa updates info seperti promosi semasa, produk baru & apa-apa pengumuman penting.

Selain rasa dihargai, cara ni boleh buat pelanggan ingat & mungkin akan membeli lagi dengan kita.

Contoh penggunaan Wabot Plus untuk pemasaran:
  • Broadcast update promosi, produk terkini
  • Broadcast untuk makluman penting 

Notifikasi


Follow Up, Remind Pelanggan= Jualan💰🤑

Kini anda tak perlu lagi pening prospek mana yang sudah di-follow-up atau tidak sebab dengan Wabot Plus anda boleh susun mesej follow up ini secara automatik.

Bila kerja follow up dibuat dengan cara yang betul, barulah dapat pujuk prospek membeli dengan kita.

Di antara notifikasi anda boleh hantar guna Wabot Plus:
  • Auto follow up leads dari landing page
  • Reminder launching/ event/ promotion
  • Auto follow up customer untuk dapatkan testimoni, ajak repeat purchase.
  • Auto follow up prospek di abandoned cart

Customer Support


Sentiasa Berikan Support Terbaik 👍🏼

Ada prospek perlukan lebih info sebelum membeli.

Ada customer perlukan bantuan selepas pembelian.

Dua-dua penting. Jaga prospek dapat customer baru, jaga customer dapat repeat purchase.

Nak mudah train jer Ai untuk bantu reply support prospek/pelanggan ni.

Macam mana nak guna Wabot Plus untuk customer support:
  • Setup chatbot untuk prospek "fact finding" sebelum membeli
  • Setup chatbot untuk menjawab FAQ atau memberikan solusi asas kepada pelanggan sedia ada

Pengalaman Pengguna Wabot Plus:


Author

Selama ini segala proses khidmat pelanggan saya di platform eHajj.my dilakukan secara manual oleh kakitangan FINE. Ini agak leceh kerana terpaksa berada di hadapan WhatsApp sepanjang masa.

Hinggalah saya bertemu dengan satu platform iaitu WABOT. Alhamdulillah platform ini memenuhi ciri yang saya perlukan. Ia dapat diintegrasikan dengan mudah sistem saya kerana kebanyakan interaksi kami menggunakan WhatsApp. Platform ini dapat diintegrasikan dengan ChatGPT (platform AI) dengan baik.

Fauzul Naim Ishak
Co-Founder eHajj.my
Author

Dulu sy sampai nak cari PA untuk uruskan whatsapp saya. Manakan tak nya nak inform client satu per satu berkenaan project baru bukan senang.
Alhamdulillah dengan adanya system Wabot Automation ni, semuanya berjalan lancar.

  •  Tak perlu hire PA untuk jaga whatsapp
  • Tak perlu pening hari-hari hadap phone semasa nak blast acticle kat whatsapp
  • Jimat masa
  • Harga berbaloi
  • Support system yang mantap
Afdzal Zullah
Ejen Hartanah
Author

Memang puas hati guna sistem wabot plus & wabot chat ni. Senang nak uruskan prospek yang dapat dari iklan di fb, ig & tiktok. Fungsi feveret wabot plus ni, broadcast lah, proses nak broadcast whatsapp sgt mudah. Ada fungsi semak nombor phone, estimate masa broadcast akan selesai.

Fungsi lain pulak senangkan saya nak filter prospek secara automatik, tak perlu nak labelkan satu-satu secara manual lagi dah.


Saya sangat rekemen kepada usahawan online yang berurusan dengan database yang sangat banyak ni, dari biarkan terperap dalam phone, kita boleh fully utilise untuk besarkan kolam & galakkan pembelian berulang.

Abd Hafiz Mohd Latif
Aflix Production Sdn Bhd

Nak Cuba Dulu Wabot Plus Selama 14 Hari?

Klik jer butang di bawah dan dapatkan 14 hari free trial beserta 1,500 mesej percuma.


Pelan Langganan Wabot Plus


 1 Bulan

RM
90
Harga Normal
1 x nombor saja
WhatsApp Business/Personal
File Storage 100mb
Unlimited Message
Akses API & Webhook

 3 Bulan

RM
240
RM
270
(Jimat RM 30)
1 x nombor saja
WhatsApp Business/Personal
File Storage 100mb
Unlimited Message
Akses API & Webhook

 6 Bulan

RM
420
RM
540
(Jimat RM 120)
1 x nombor saja
WhatsApp Business/Personal
File Storage 100mb
Unlimited Message
Akses API & Webhook

 1 Tahun

RM
780
RM
1,080
(Jimat RM 300)
1 x nombor saja
WhatsApp Business/Personal
File Storage 100mb
Unlimited Message
Akses API & Webhook
PERCUMA Akses Funnel Kit/ Waform 1 Tahun bernilai $99 (platform automation)

 1 Bulan

RM
90
Harga Normal
1 x nombor saja
WhatsApp Business/Personal
File Storage 100mb
Unlimited Message

 3 Bulan

RM
240
NP: RM 270 (JIMAT RM 30)
1 x nombor saja
WhatsApp Business/Personal
File Storage 100mb
Unlimited Message

 6 Bulan

RM
420
NP: RM 540 (JIMAT RM 120)
1 x nombor saja
WhatsApp Business/Personal
File Storage 100mb
Unlimited Message

 1 Tahun

RM
780
NP: RM 1,080 (JIMAT RM 300)
1 x nombor saja
WhatsApp Business/Personal
File Storage 100mb
Unlimited Message
PERCUMA Akses Funnel Kit/ Waform 1 Tahun bernilai $99 (platform automation)

Soalan-Soalan Lazim:

Apa tu Wabot Plus?

Wabot Plus adalah platform yang membantu hantar WhatsApp dari phone anda, terus ke prospek atau pembeli secara automatik.

Bagaimana untuk mula menggunakan Wabot Plus?

Anda boleh mula menggunakan Wabot Plus dengan mendaftar akaun trial percuma selama 14 hari.

Bila dah puas hati, anda boleh upgrade menggunakan butang upgrade yang ada dalam dashboard Wabot Plus

Bagaimana Wabot Plus berfungsi sebenarnya?

Anda hanya perlu scan QR code dalam sistem Wabot Plus, sama macam anda scan ke WhatsApp Web.

Selepas dah scan, sistem Wabot Plus akan dapat akses untuk hantar WhatsApp menggunakan phone anda.

Bagaimana untuk membayar langganan?

Anda boleh buat bayaran langganan melalui Billplz (FPX) ataupun kad kredit / debit (akan diproses melalui Stripe).

Adakah Wabot Plus merupakan produk rasmi dari WhatsApp?

Tidak. Wabot Plus adalah servis persendirian bebas yang tidak bekerjasama, ditaja atau disokong oleh WhatsApp dan Facebook.

Nombor siapa yang akan digunakan untuk hantar WhatsApp ke customer saya?

Wabot Plus akan menggunakan nombor anda sendiri. Jadi anda perlu aktifkan nombor tersebut di WhatsApp biasa ataupun WhatsApp Business.

Apakah jenis akaun WhatsApp yang boleh saya gunakan?

Anda boleh menggunakan akaun WhatsApp biasa ataupun WhatsApp Business.

Bolehkah saya menghantar WhatsApp broadcast menggunakan Wabot Plus?

Secara teknikalnya, boleh.

Tapi kami tak galakkan anda guna fungsi ini jika anda terus SPAM ke nombor yang tak dikenali sebab ia berisiko tinggi untuk menyebabkan akaun WhatsApp anda di BAN.

Kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya anda dikenakan tindakan oleh pihak WhatsApp atau mana-mana pihak lain.

Apakah jenis mesej yang boleh saya hantar?

Anda boleh menghantar mesej dalam bentuk teks, gambar, video dan juga fail.

Bolehkah saya menggunakan Wabot Plus untuk Auto Reply @ sebagai Chatbot??

Wabot mempunyai fungsi untuk "AutoReply" asas berdasarkan tetapan kata kunci (keyword).

Selain itu, anda juga boleh connect Ai (Open Ai) untuk chatbot.

Adakah limit tak berapa mesej yang boleh dihantar sehari @ sebulan?

Untuk pakej berbayar tiada limit mesej boleh dihantar. Untuk akaun trial pula terhad 1,500 mesej saja.


Adakah saya boleh hantar WhatsApp ke customer dari luar Malaysia?

Ya, boleh. Anda hanya perlu pastikan format nombor telefon betul (bermula dengan country code yang betul).

Adakah telefon saya perlu sentiasa ON dan mempunyai akses internet?

Tidak perlu.

Wabot  Plus boleh tetap berjalan walaupun telefon anda dimatikan atau tiada akses ke internet.

Broadcast, chatbot dan notification semua akan tetap berjalan seperti biasa.

Apa yang akan berlaku kalau saya terlupa nak renew langganan?

Untuk pembayaran menggunakan Billplz (FPX), anda akan terima emel untuk perbaharui langganan secara manual.

Untuk pembayaran menggunakan kad kredit atau debit, langganan akan diperbaharui secara automatik.

Walau bagaimanapun, kalau bayaran gagal diproses, akaun Wabot anda akan digantung dan tidak dapat berfungsi.

Berapa nombor yang saya boleh guna dengan 1 langganan @ akaun?

Setiap langganan adalah sah untuk 1 nombor sahaja.

Anda boleh langgan lebih daripada 1 nombor untuk digunakan dalam 1 akaun Wabot.

Ada kemungkinan tak untuk nombor saya kena ban dengan WhatsApp sebab guna Wabot?

Kemungkinan untuk kena ban sebab guna Wabot sangat rendah, melainkan anda menggunakan Wabot untuk tujuan hantar broadcast.

Kalau sekadar guna untuk hantar notifikasi dan sebagai chatbot, insyaAllah takde masalah.

Kalau nombor kena ban dengan WhatsApp, macam mana?

Anda boleh buat rayuan dengan WhatsApp atau beli dan daftar nombor baru dan gunakan nombor baru tersebut dengan Wabot.

Boleh ke saya nak tukar nombor yang digunakan semasa langganan masih aktif?

Nombor boleh ditukar seberapa banyak kali, sesuka hati. 

Anda hanya perlu "unpair" atau "logout" dari instance Wabot sedia ada dan "pair" kan menggunakan nombor baru.

Boleh ke saya dapat refund kalau lepas dah cuba, tapi nampak Wabot tak sesuai untuk saya?

Anda boleh dapatkan refund penuh dalam tempoh 7 hari selepas akaun anda diaktifkan.

Wabot Plus boleh integrate dengan Onpay ke?

Boleh, anda boleh intergrate menggunkana API.

Apa beza Wabot, Wabot Plus, Wabot Pro & Wabot Chat ya?

Wabot Plus adalah sistem WhatsApp automation versi terbaru  untuk notification, chatbot & broadcast (versi lama adalah Wabot). 


Manakala Wabot Pro juga mempunyai fungsi yang sama tetapi khas untuk yang ingin menggunakan WhatsApp Business Official API. 


Wabot Chat pula adalah sistem Live Chat kami yang mana 1 nombor WhatsApp boleh diakses & dibalas oleh multi user. 

Kalau dah set autoreply, lepastu customer tinggal bluetick. Boleh buat auto follow up ke?

Boleh intergrasi bersama Waform atau CRM sistem.

Untuk chatbot Wabot Plus boleh masuk button tak?

Maaf, button hanya boleh digunakan bagi Official WhatsApp Business API. Kami juga ada menyediakan versi  Official WhatsApp Business API melalui versi Wabot Pro.

Nak intergrate Chatgpt dalam chatbot kena bayar ke?

Ya, kos perlu dibayar adalah mengikut berapa banyak input & output yang diberi & dibalas oleh chatbot & versi model mana yang digunakan. Boleh rujuk harga di sini: https://openai.com/pricing 


Wabot Plus 2024

Hantar Notifikasi WhatsApp dengan Mudah Secara Automatik!

WaBot 2021

Hantar WhatsApp dengan Mudah Dan Pantas Secara Automatik!

Wabot Plus is wholly owned by Team Fames Sdn Bhd (1359369-A)